2-UIN-238/15 Programovanie pre mobilné platformy pre SŠ

zimný semester

Informačný list predmetu


Oznamy



Materiály k prednáškam


1. Úvodná prednáška, inštalácia softvéru, prvý projekt - 20.11.2017

Hlavná stránka App Inventor: http://appinventor.mit.edu/explore/

Návody: http://appinventor.mit.edu/explore/ai2/setup.html

Prihlásenie do App inventora: http://ai2.appinventor.mit.edu/

Projekt, PaintPot: http://appinventor.mit.edu/explore/ai2/paintpot-part1.html
Dizajn aplikácie, tlačidlá, rozmiestnenie (layout), canvas, kreslenie do canvasu, reakcia na udalosti.

2. Spojenie s prostredím telefónu, bodkovanie - 27.11.2017

Pokračovanie PaintPot: http://appinventor.mit.edu/explore/ai2/paintpot-part2.html
Globálne premenné.

Použitie komponentov ImagePicker a Camera a ukladanie obsahu Canvasu pomocou jeho funkcií Save a SaveAs.

Projekt Kresli Bodky: kresli_bodky.pdf a vybodkuj obrázok
Obrázok ruže ruza.png
Náhodné celé čísla, farba ako štvorica čísiel, zoznamy.

Typeblocking - vytváranie blokov pomocou písania: http://appinventor.mit.edu/explore/tips/typeblocking.html

3. Sprites - 4.12.2017

Stiahnite si tento projekt: A03_Akvarium.aia
Nahrajte si ho medzi svoje projekty App Invetora.
Ďalej pokračujte podľa pracovného listu: 03 PL-Akvarium_fmph.pdf
Grafické súbory: 03_grafika.zip

4. Procedúry, časovač, any component - 11.12.2017

Projekt Mole Mash: http://appinventor.mit.edu/explore/ai2/molemash.html
Sprite, časovač, procedúry, nahodné reálne čísla, práca s textom.

Projekt Mole Mash with Sprite Layering http://explore.appinventor.mit.edu/ai2/molemash-2
Používanie blokov z časti Any component.

Hlasový vstup: vynasob_povedz.pdf

5. Hra s loptičkou - 13.12.2017

http://www.appinventor.org/content/ai2apps/intermediateApps/pong
Odrážanie loptičky, hra s pálkou a loptičkou

Iná možnosť pohybu loptičky: https://www.youtube.com/embed/w0yxJSlC00w
udalosť Flung

K projektom sa zíde ešte ukážka dynamickej zmeny obrázkov: klaun.pdf
A súbory k nemu: klaun_subory.zip

Projekty: Zadania Súbory.
Pôvodné zadania boli pre Logo, upravte ich tak, aby boli hrateľné na dotykových obrazovkách.
Obrázky môžete nakresliť vlastné (viac bodov za ich kvalitu), môžete použiť priložené súbory.
Obrázky vo formáte LGW a LGF sa dajú skonvertovať pomcou prgramu RNA (je inštalovaný v učebniach) alebo LogoMotion (súčasť Imagine Loga).
Termín: Do konca skúškového obdobia. Môžete poslať aj nie úplne hotový projekt na posúdenie. V prípade problémov si dohodnite konzultáciu.

Zadané projekty:
Nápoje Íha vždy uhasia Tvoj smäd!
Ježko zbiera jablká
Ulož kocky
Pochod písmen

6. Praktická písomka - 18.12.2017

Zadanie.


Pravidlá hodnotenia
A viac než 17
B
(15, 17>
C
(13, 15>
D
(11, 13>
E
(9, 11>
Fx
(0, 9>