Pred rokom som sa pokúšal prejsť časť hrebeňa Malých Karpát od Vápennej po Záruby. Môj kolega Palo Voda, veľký fanúšik GPS, vytýčil trasu ozaj po hrebeni a aj ju prešiel. Nám sa to vlani nepodarilo po ňom zopakovať. Poučený vlaňajšou chybou v logistike, vyrážam o 5:15, o 5:25 priberám nad hradom do auta Pala a o 5:30 v Slávičom aj Jana. Sitinu opravujú, ale naštastie za Tescom schádzame na dialnicu, smer Malacky. V Malackách schádzame z dialnice a smerujeme do Rohožníka a Sološnice, tu vyložím mojich súputnikov a ja pokračujem do Plaveckého Petra, kde nechávam auto a atobusom o 6:40 sa vraciam do Sološnice. Takto som obabral vlaňajšú chybu, kedy sme auto nechali v Sološnici a museli chytiť posledný autobus z Petra, aby sme sa k nemu dostali... Zo Sološnice vyrážame približne o 7:10.

Pod Vápennou nás víta jarný výhľad na Vysokú. Ak to dnes prejdeme, tak môžeme uvažovať o predĺžení hrebeňovky až z Kuchyne...

Stúpame na Malú Vápennú, je to najstrmšia časť trasy, je sviežo ide sa výborne, len dúfam, že sa časom rozchodím ... :-)

Ešte raz ranné výhľady na Vysokú a Petrklín

Vysoká z Vápennej

Tie kopce na obzore, tak tam cheme dnes prísť...

V noci sa prehnal studený front a toto nám tu nechal: Snežka, najbližšia dvojtisícka

Čierna skala, Veterlín, tak tam by sme radi prišli...

Pohľad s Čiernej skaly na trasu, kadial sme prišli, Polámané, Podplášť, Starý Plášť, Klokoč a Vápenná.

Sem ešte máme ísť. Palo je znechutený, lebo na Starom Plášti, kde sme jedli vypol GPS a zabudol ho zapnúť, takže prišiel o track a navyše celú trasu už prešiel pred týždňom. Janko je znechutený z toho, že je znechutený, takže obaja to tu balia a idú dole cez Kršlenicu do Plaveckého Petra. Je 13:00. Ďalej pokračujem sám.

Som prekvapený, že s Čiernej skaly je to na vozovú cestu tak blízko. Pod Veterlínom hľadám miesto kade obísť mladinu a celkom vpravo ho aj nájdem. Začnem stúpať na západné rameno Veterlína, a potom rovno po ňom až na Vrchol. Pohľad z Veterlína na Čelo a za stromami schované Záruby.

Ešte sa obzriem späť, odkial som prišiel.

Tadialto sme vlani doslova utekali z Veterlína na Brezinky a potom do Plaveckého Petra na autobus...

Teraz namiesto toho naháňam motýle vyhrievajúce sa na slniečku. Je to rozhodne príjemnejšie.

Je približne 15:30, Záruby. Dopijem posledné tekutiny a vykročím na Ostrý Kameň, a potom cez Bukovú na kofolu do krčmy v Plaveckom Petri. Za osem hodín som v dialke videl jednu rodinu s dieťaťom! Ostatných asi 20 ľudí som stretol pod Zárubami a na Ostrom kameni. Turistický raj, 50km od Bratislavy, neuveriteľné.