|
! Nakreslite obĺžnik do grafickej plochy.
Riešenie
Do prázdneho formuláru položíme "grafickú plochu" -- komponent IMAGE
z palety komponentov Additional:
-- do programu pribudli dva nové riadky, ktoré definujú dva nové prvky v našom okne: Image1 (grafická plocha) a Button1 (tlačidlo).
Naprogramujeme, ako sa bude správať program, keď klikneme na tlačidlo -- chceli by sme, aby sa do grafickej plochy nakreslili nejaké grafické útvary.!
Pomenujme si tú časť grafickej plochy, do ktorej sa kreslí -- teda
jej Canvas písmenom G (potom namiesto Image1.Canvas budeme
písať jednoducho G a za bodkou meno príkazu, ktorý chceme vykonať
(napr. už vieme, že Rectangle znamená obdĺžnik).
Riešenie
Dvojkliknime do formuláru mimo Image1 aj mimo Button1,
vtedy sa v editovacom okne objaví nové miesto na písanie programu (budeme
tu definovať, čo sa má robiť ešte skôr ako všetko ostatné):
sem dopíšme g:=Image1.Canvas;
vráťme sa o niekoľko riadkov vyššie a dopíšme jeden riadok aj do definície
formuláru:
g:TCanvas;
nezabudnime ešte prepísať časť programu v procedúre TForm1.Button1Click
Celý program vyzerá nasledovne:
Po spustení by mal pracovať úplne rovnako, t.j. nakresliť obdĺžnik.