Domovská stránka Programovanie v C++ Kontakt
  6. Assembler IV

Inštrukcia LEA register, premenna uloží do registra adresu premennej.

Hranaté zátvorky používame na adresovanie pamäte: [reg] alebo [cislo].

Úlohy:

  1. Vytvorte program, ktorý vynuluje prvky poľa A: array[1..10] of Integer
  2. V poli A máte teraz uložených 10 nejakých celých čísel. Spočítajte súčet hodnôt uložených v prvkoch poľa.
  3. Vytvorte assemblerovskú vsuvku, ktorá nastaví prvky poľa A podľa fibonaccisho postupnosti: 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13... (t.j. prvé dva prvky majú hodnotu 1, ďalšie prvky sú súčtom predchádzajúcich dvoch hodnôt).
  4. V 10 prvkovom poli máme uložené nejaké náhodne vygenerované celé čísla. Vytvorte assemblerovskú vsuvku, ktorá zistí najväčšiu hodnotu v poli.
  5. V 100 prvkovom poli máme uložené nejaké náhodne vygenerované celé čísla. Vytvorte assemblerovskú vsuvku, ktorá zistí, koľko prvkov v poli má hodnotu rovnú 0.
  6. V 100 prvkovom poli máme uložené nejaké náhodne vygenerované celé čísla. Vytvorte assemblerovskú vsuvku, ktorá zistí, pre koľko prvkov v poli platí, že A[i]>A[i+1].
  7. V 1000 prvkovom poli máme uložené nejaké náhodne vygenerované celé čísla. Vytvorte assemblerovskú vsuvku, ktorá usporiada prvky od najmenšieho po najväčšie.

2014 Ľ. SALANCI