Súťažiť sa bude
v stredu 19. 4. 2023
prihlasovanie a prístup žiakov k zadaniam bude cez EduPage !!!
V školskom roku 2022/23 sa bude konať ďalší ročník súťaže v programovaní v jazyku Scratch. Súťaž je určená pre žiakov
5. až 9. ročníka ZŠ a žiakov prímy až kvarty osemročných gymnázií.
Súťaž je určená najmä žiakom, ktorí majú záujem o programovanie. Veríme však, že prvé dve súťažné úlohy dokážu vyriešiť aj žiaci, ktorí absolvujú iba povinný predmet informatika v rozsahu danom Inovovaným štátnym vzdelávacím programom pre ISCED2.
Žiaci budú počas 90 minút riešiť 3 súťažné úlohy:
- Prvá úloha je už tradične venovaná kresleniu obrázkov čiarovou grafikou a príprave a vytváraniu blokov (procedúr) s jedným alebo dvoma parametrami.
- V druhej úlohe majú žiaci navrhnúť konkrétny scenár (animáciu) s jednoduchým programom, v ktorom využijú predovšetkým postupnosť príkazov, kĺzanie postáv, cyklus či klikanie na postavy.
- Tretia úloha je zameraná na vytvorenie komplexného programu. Pri jej riešení žiaci preukážu svoje znalosti a schopnosti naprogramovať zložitejšie zadanie - napríklad jednoduchú hru.
Pokyny pre organizovanie školského kola v šk. roku 2022/23
- Žiakov z jednej školy prihlasuje učiteľ-koordinátor súťaže pomocou EduPage. Každý žiak môže súťažiť len v jednej zo súťaží Scratch Cup, Python Cup alebo JavaScript Cup.
- Všetky aktivity: zverejnenie zadaní, prístup k súborom s obrázkami, odovzdávanie riešení, zisťovanie počtu bodov... budú prebiehať cez portál EduPage.
- V rámci určeného dňa súťaže koordinátor stanoví pre svoju školu hodinu začatia súťaže tak, ako mu to vyhovuje a aby čo najmenej narušil bežné vyučovanie. Súťažiť sa môže aj v popoludňajších hodinách.
- V deň súťaže a v hodinu, ktorú určil učiteľ, sa súťažiaci zhromaždia pri počítačoch. Žiaci budú mať pomocou kódu, ktorý dostali z EduPage, prístup k zadaniu úloh a k obrázkovým súborom, ktoré sú potrebné pre tohtoročné zadania. Žiakov treba upozorniť, že tak, ako v iných súťažiach, ktoré prebiehajú cez EduPage, keď sa žiak prihlási kódom, začne mu ubiehať čas súťaže (90 minút). Preto by mali žiaci zadať svoj kód až v čase, keď sú pod učiteľovým dozorom a reálne chcú začať súťažiť.
- Žiaci, riešia zadania pri počítačoch nasledujúcich 90 minút. Ak na škole nie je dostatočný počet počítačov pre každého žiaka, ktorý má o súťaž záujem, mal by koordinátor na škole urobiť pred samotnou súťažou výberové kolo alebo inak zredukovať počet žiakov, ktorí budú súťažiť.
- Súťažiaci môžu riešiť zadanie v ľubovoľnom poradí, pri riešení môžu používať ľubovoľnú literatúru - poznámky, ťaháky na papieri, zošity, knihy... Nemôžu si však načítať žiadny rozpracovaný projekt z internetu, ani z elektronických materiálov, či iných elektronických zdrojov... Učiteľ zabezpečí férovosť súťaže tak, aby každý žiak riešil úlohy samostatne s dodržaním vyššie uvedených podmienok.
- Žiaci môžu používať off-line alebo on-line verziu prostredia Scratch. V prípade online prostredia je dôležité, aby učiteľ zabezpečil, aby žiaci svoje riešenia nezverejnili.
- Po uplynutí 90 minút od začiatku súťaže žiaci odovzdajú riešenia do prostredia EduPage ako tri samostatné projekty uložené vo formáte uloha_číslo_úlohy.sb2, resp. s príponou sb3, napr. uloha_1.sb3 (bez diakritiky a malými písmenami, číslo riešenej úlohy oddelené podčiarovníkom).
- Výsledkovú listinu nájde koordinátor v EduPage najneskôr do 3 týždňov od uskutočnenia súťaže.