1. Mlyn
Pani učiteľka potrebuje pripraviť pre svojich žiakov rôzne veľké hracie dosky pre hru Mlyn.
Hracia doska sa skladá z troch vnorených štvorcov a hnedých krúžkov. Pomôž jej.
Navrhni príkaz hDoska, ktorý nakreslí hraciu dosku aká je na našom obrázku. Príkaz má dva parametre – priemer hnedého krúžku a dĺžku strany najmenšieho štvorca. Dĺžka strany stredného štvorca je dvojnásobok a dĺžka strany najväčšieho štvorca je trojnásobok dĺžky strany najmenšieho štvorca. Hrúbka čiary je 2. Všimni si, že na hracej doske sú aj iné čiary ako tie, ktoré tvoria strany štvorcov. Nezabudni napísať príkaz start (bez parametrov), ktorý nakreslí hraciu dosku, napr. pre náš obrázok hDoska 25 100. |
Priprav program, ktorý bude ukazovať ako sa potvorky
s rovnakým tvarom umiestnia do stĺpca a ako sa z nich potom vytvorí stĺpcový graf.
|
Naprogramuj projekt, ktorý umožní hráčovi a počítaču hrať hru Pyramídy.
Úlohou hráča (aj počítača) je upraviť svoju pyramídu z desiatich kociek, na ktorých sú čísla od 1 do 50 tak,
aby boli čísla v pyramíde zhora nadol usporiadané od najmenšieho po najväčšie.
Na začiatku hry sa v pravej
pyramíde (hráčova) aj v ľavej pyramíde (počítačova) objaví 10 kociek, na ktorých sú čísla.
V strede sa objaví nejaká kocka, ale taká, ktorá sa nenachádza ani v jednej pyramíde.
Na ťahu je hráč, ktorý, ak sa mu to hodí, môže túto kocku vymeniť za niektorú kocku zo svojej pyramídy.
Ak sa hráč rozhodne, že kocku chce, klikne na tú kocku vo svojej pyramíde, za ktorú ju chce vymeniť
(na našom obrázku zrejme kocku s číslom 49 vymení za kocku s číslom 26 a hru vyhrá).
V jeho pyramíde sa potom objaví táto kocka a hráčov ťah končí.
Ak hráč kocku nechce, klikne na tlačidlo PRESKOČIŤ. Takto jeho ťah končí bez toho, aby sa jeho pyramída nejako zmenila. Potom ide počítač – vyberie si niektorú doposiaľ nepoužitú kocku a vymení ju za ľubovoľnú kocku vo svojej pyramíde.
Hra končí správou Vyhral hráč, resp. Vyhral počítač vtedy, ak sa niektorému z nich podarí upraviť svoju pyramídu tak, že kocky v nej sú usporiadané zhora nadol od najmenšieho po najväčšie. Pozadie hry je v súbore pozadie.lgf, obrázky kociek sú v súbore kocky.lgf. |
|