1. Stoly
Na zámku sa chystá oslava, a preto je do veľkej sály potrebné pripraviť stoly a ku nim stoličky.
Keďže sa nevie, koľko hostí príde, tak kráľ požiadal dvorného programátora, aby pripravil program,
ktorý umožní nakresliť rôzny počet stolov do obdĺžnikového útvaru.
Navrhnite príkaz stoly s dvoma parametrami, ktorý nakreslí obdĺžnikové usporiadanie stolov.
Každý stôl je dlhý 44 a široký 22.
Pri ňom sú na dlhšej strane vždy dve stoličky – štvorce s dĺžkou strany 16.
Nezabudnite napísať príkaz start, ktorý nakreslí nejaké rozmiestnenie stolov, napr. pre náš obrázok stoly 3 2. |
Navrhnite program, niekedy nazývaný aj tutoriál, ktorý predvedie žiakom, ako určovať spoločné vlastnosti útvarov. Program ukazuje príbeh tak, že v bublinách sa objavujú otázky a potom aj odpovede na ne. K príbehu program ešte zobrazí animáciu – presúvanie malých útvarov do oválu.
Príbeh, ktorý program ukazuje je nasledujúci:
Obrázky jednotlivých útvarov nájdete v súboroch u1.lgf až u5.lgf. K hre sú ešte pripravené obrázky bublina1.lgf až bublina4.lgf a pozadie.lgf. |
Poštár Tomáš roznáša balíčky do veľkého domu. Na každom balíčku je napísané, do ktorého vchodu patrí a na ktoré poschodie.
Pomôžme mu správne rozniesť balíčky.
V dolnej časti stránky sú vždy tri balíčky a ku každému z nich číslo vchodu a poschodie. Hráč môže ťahať balíček a položiť ho na niektoré okno v dome. Ak pustí balíček vo vchode aj na poschodí, do ktorého patrí, balíček zmizne. Ak pustí balíček inde, tento balíček sa vráti na svoje pôvodné miesto v dolnej časti stránky. Ak hráč správne rozmiestni všetky tri balíčky, objaví sa správa SUPER. Po stlačení tlačidla Znovu hra začína od začiatku – program vygeneruje nové čísla vchodov (vchody v dome sú očíslované niektorými piatimi za sebou idúcimi číslami od 1 do 99). Potom vygeneruje pre každý balíček číslo vchodu a poschodie (1 až 4), na ktoré ho treba priniesť. Pozadie hry je v súbore dom.lgf. Obrázky balíčkov nájdete v súboroch balicek1.lgf až balicek3.lgf. Pripravený je aj súbor okno.lgf. |
|