1. Optický klam
Maliar Oliver zistil, že niekedy, keď nakreslí nejaký obrázok a lepšie sa naň pozrie, uvidí na ňom dokonca
hneď niekoľko obrázkov. Takto sa mu podarilo nakresliť šesť šesťuholníkov.
Tie potom vyfarbil tromi farbami tak, ako je to na obrázku. Keď sa potom na tento obrázok lepšie pozrel,
videl v ňom aj tri kocky, ktoré majú žltú hornú stenu a potom ešte aj také tri kocky, ktoré majú zelenú hornú stenu.
Obrázok je tzv. optický klam.
Navrhni príkaz optKlam so štyrmi parametrami – dĺžkou strany šesťuholníka a tromi číslami farieb, ktorý týmito farbami vyfarbí nakreslené časti šesťuholníkov. Nakoniec napíš príkaz start (bez parametrov!), ktorý volaním príkazu optKlam s príslušným počtom parametrov nakreslí rovnaký obrázok ako Oliver (čísla farieb sú 9, 10 a 14 v poradí modrá, zelená a žltá). |
Šimon chce ísť na návštevu k Filipovi. Jeho otec ho tam odvezie autom, ale najprv chce túto cestu vidieť
na mape mesta.
Navrhni program, ktorý na obrazovke prejde autom od Šimonovho domu k Filipovmu a nakreslí túto cestu. Auto začne cestu pri Šimonovom dome, potom bude pomaly prechádzať na mape mesta a bude za sebou kresliť červenú čiaru. Do projektu priprav tri tlačidlá, ktoré nakreslia tri rôzne cesty od Šimona k Filipovi. Pred začiatkom kreslenia každej cesty načítaj do pozadia pôvodnú mapu mesta a auto umiestni k Šimonovmu domu. Šírka cesty a tiež aj šírka a dĺžka štvorcového domu je 50 bodov. Obrázok mesta je v súbore mesto.lgf. Pripravený je aj obrázok auto.lgf. |
Navrhni projekt, ktorý umožní jednému hráčovi hrať hru Uprac kruhy.
Hracia plocha sa skladá z tridsiatich šiestich hracích políčok rôzneho tvaru a veľkosti.
Tieto políčka sa dajú upratať tak, že tvoria kruh rozdelený na šesť častí rovnakej farby ako je to na prvom obrázku.
Keď však hráč začína hru, farby na políčkach sú rozhádzané. Jeho úlohou je upratať ich pomocou klikania. Hráč môže kliknúť buď na niektoré najmenšie políčko (šesť najmenších políčok uprostred kruhu) alebo na niektorú sivú bodku.
Nezabudni napísať príkaz start, ktorý načíta hraciu plochu, pomieša farby podľa spomínaných pravidiel a dovolí hráčovi upratovať ich. Pripravené sú súbory hPlan.lgf, sivaBodka.lgf a najmensie1.lgf až najmensie6.lgf, v ktorých sú najmenšie políčka zo stredu kruhu. Hrúbka políčok je 30 bodov. |
|