1. Loď mimozemšťanov
Prileteli k nám mimozemšťania. Na mieste pristátia boli novinári, tí však zistili, že keď odfotili ich kozmickú loď, na fotkách vôbec nebola vidieť. Reportérka, ktorá bola na mieste, kde loď pristála, ju nakreslila od ruky tak, ako je na obrázku. Hovorila však, že loď mala krásne čisté línie z čiar. Šéfredaktor sa rozhodol, že reportéri musia vymyslieť ako nakresliť obrázok lode pomocou čiar a to dokonca aj v rôznych veľkostiach.
Navrhnite príkaz lod s jedným parametrom – dĺžkou strany trojuholníkov (všimnite si, že aj štvorce majú rovnakú dĺžku strán), ktorý nakreslí taký obrázok.
Navrhnite tiež príkaz start, ktorý nakreslí obrázok lode už s konkrétnou dĺžkou strany pomocou volania príkazu lod 100. |
Deväť mimozemšťanov sa má ubytovať v hoteli podľa nasledujúcich pravidiel:
Nezabudnite navrhnúť príkaz start, ktorý zabezpečí umiestnenie mimozemšťanov v spodnom rade a naštartovanie tejto ukážky umiestňovania mimozemšťanov do izieb. Obrázky pozadia a mimozemšťanov nájdete v súbore hotel.bmp, mimo1.lgf až mimo9.lgf. |
Navrhnite projekt, ktorý umožní hrať hru Reťaz. Na hracej ploche 3x3 políčok sa nachádzajú farbené útvary – vyplnené štvorce alebo kruhy. Úlohou hráča je klikať a spojiť tieto útvary do reťaze podľa nasledujúcich pravidiel: reťaz začína útvarom v ľavom hornom rohu. Ako ďalší môže byť iba útvar, ktorý nebol doteraz použitý a má s posledným (označeným čiernym krížikom):
Na začiatku hry sa vytvorí hracia plocha veľkosti 3x3 útvarov a útvar v ľavom hornom rohu sa označí čiernym krížikom. Potom hráč kliká na ďalšie útvary podľa vyššie spomínaných pravidiel. Keď hráč klikne na taký útvar, ktorý môže nasledovať za posledným označeným útvarom, tak sa doteraz posledný útvar označí bielym krížikom (to znamená, že sa v tejto reťazi už použil) a útvar, na ktorý hráč klikol sa označí čiernym krížikom, teda odteraz je tento útvar posledným v reťazi. Hra končí správou HOTOVO ak boli podľa pravidiel do reťaze pospájané všetky útvary. Hracia plocha je uložená v textovom súbore retaz.txt ako jeden riadok dvojíc znakov oddelených medzerou. Útvar je určený vždy dvojicou znakov – prvý určuje farbu, druhý tvar. Význam jednotlivých znakov: c – červená, z – zelená, m – modrá farba, K – kruh, S – štvorec. Obrázky farebných útvarov nájdete v príslušných lgf súboroch cK.lgf, zK.lgf, mK.lgf, cS.lgf, zS.lgf a mS.lgf. Jednoduchší variant: ak neviete pracovať s textovým súborom, hru si upravte napr. tak, že ju navrhnete s takými útvarmi a tak rozmiestnenými ako sú na obrázku a potom navrhnete správne klikanie a kontrolovanie konca hry. |
|