1. Ventilátor
Keď si všímame tvary okolo seba často zistíme, že v mnohých z nich sa dajú nájsť také, ktoré sa dajú celkom jednoducho nakresliť korytnačou grafikou.
Takýto je aj obrázok krytu ventilátora, ktorý používajú ľudia v horúcich letných dňoch.
Navrhnite príkaz krytVentilatora s jedným vstupom – polomerom tohto krytu.
Na nakreslenie kružnice v Imagine Logo môžete použiť základný príkaz obrysKruhu,
v prostredí Comenius Logo môžete takýto príkaz naprogramovať ako jednotlivé bodky v danej vzdialenosti od stredu,
napr.
viem obrysKruhu :d   ph opakuj 360 [do :d pd bodka ph vz :d vl 1] pd koniec Nezabudnite napísať príkaz start, ktorý nakreslí kryt ventilátora tak, aby sa čo najviac podobal ventilátoru na fotke (fotku nájdete v súbore ventilator.bmp). |
Navrhnite projekt, ktorý dovolí používateľovi sledovať fázy Mesiaca. Na stránke sa nachádza obrázok Mesiaca,
dve tlačidlá a dátum.
Na začiatku práce s projektom nastavte dátum tak, aby vyjadroval príslušnú fázu Mesiaca
(nový mesiac bol 6. 4. 2008 a takýto obrázok zobrazuje 1. fáza v danom lgw súbore).
Po kliknutí na tlačidlo „>” sa posunie dátum o jeden deň
(ak je koniec mesiaca, posunie sa dátum na prvý deň nového mesiaca) a tiež sa zobrazí obrázok príslušnej
fázy Mesiaca na tento deň. Podobne funguje tlačidlo „<“, ktoré posúva
dátum a fázu obrázka na predošlý deň.
Obrázok Mesiaca nájdete v súbore Mesiac.lgw. V Imagine Logo využite štandardné tlačidlá, v prostredí Comenius Logo môžete na posúvanie dní a fáz použiť Tlačidlá, ktoré sa zobrazia klávesom F10. |
Napíšte projekt, ktorý umožní hrať sa jednému hráčovi hru Korytnačky a ich hniezda.
Na hracej ploche 8x8 štvorčekov je niekde umiestnených 8 korytnačiek. Úlohou hráča je hľadať a nájsť v okolí každej korytnačky jej hniezdo s vajíčkami (hniezda sú na 4 políčkach okolo korytnačky – nad, pod, vľavo alebo vpravo). Ako pomôcka pri umiestňovaní hniezd slúžia hráčovi čísla, ktoré sú zapísané vedľa každého riadku a pod každým stĺpcom a ktoré určujú počet hniezd v príslušnom riadku alebo stĺpci. Program najprv vytvorí hraciu plochu zo štvorčekov, vygeneruje na nej 8 korytnačiek a ku každej z nich v jej okolí aj jej hniezdo (skryté). Program potom ku každému riadku a stĺpcu vypíše príslušné počty hniezd. Ďalej program umožní hráčovi hľadať hniezda nasledujúcim spôsobom – hráč môže klikať na jednotlivé štvorčeky. Po kliknutí ľavým tlačidlom:
|
|