1. Ozubené koleso
Nakreslite obrázok ozubeného kolesa.
Jednoduchý variant: Príkaz ozubeneKoleso
navrhnite s 2 vstupmi: dĺžkou výstupku na zube a vzdialenosťou medzi stredmi
jednotlivých zubov. Počet výstupkov v každom zube a počet všetkých zubov
môžete zvoliť konkrétne, napr. 10 a 20. Navrhnite príkaz start,
ktorý zmaže plochu a zavolá príkaz
Zložitejší variant: Príkaz ozubeneKoleso navrhnite so 4 vstupmi: dĺžkou výstupku na zube, vzdialenosťou medzi stredmi jednotlivých zubov, počtom výstupkov v každom zube a počtom všetkých zubov. Navrhnite príkaz start, ktorý zmaže plochu a nakreslí ozubené koleso volaním príkazu ozubeneKoleso 18 30 10 20 |
Napíšte projekt, ktorý bude zobrazovať,
ako sa píšu SMS správy na mobilnom telefóne. Na ploche je mobilný telefón
so štandardnými tlačidlami, na ktorých sú zapísané aj písmená (základných
26 písmen). Napíšte príkaz, ktorý používateľovi ukáže, ako napísať jednoduchú
SMS správu. Ak chceme na displej napísať niektoré z písmen, musíme zatlačiť
tlačidlo, na ktorom je toto písmeno a to toľkokrát, koľké v poradí je dané
písmeno na tlačidle. Teda ak chceme napísať napr. písmeno H, musíme 2-krát
stlačiť kláves, na ktorom je číslo 4. Vtedy sa nám na displeji zapíše najprv
písmeno G a potom H, ktoré tam zostane. Ak chceme napísať napr. Z stlačíme
4-kát tlačidlo s číslom 9. Takto treba napísať všetky písmená SMS správy.
Jednoduchý variant: Zobrazte, ako sa napíše na displej správa COLOGOBEZKA, t.j. postupne zobrazujte stláčanie tlačidiel tak, aby sa napísalo písmeno C (t.j. zobrazte trikrát zatlačenie tlačidla 2 a postupné napísanie písmen A, B a C), ďalej stláčanie tlačidiel tak, aby sa ako druhé zapísalo písmeno O, atď. Tieto písmená zároveň vypisujte na displej. Zložitejší variant: navrhnite príkaz vytukaj s jedným vstupom–textom, ktorý chceme SMS-kovať. Príkaz zabezpečí zobrazenie stláčania tlačidiel telefónu a vypisovanie správy na displej. Ak by sa malo písmeno zapísať mimo displeja vpravo, začne sa vypisovanie v nasledujúcom riadku od jeho začiatku. Takto sa vypíšu maximálne 3 riadky. Ak je správa dlhšia, jej koniec sa nevypíše.
|
Technická poznámka: Ešte pred
samotným programovaním ako prvý príkaz použite zmen.logo
[maximagecolorbits 24], aby sa zachovala
24-bitovosť obrázkov. Ten istý príkaz vložte aj do príkazu start.