1. Kvet
Jozefínka je známa pestovateľka kvetov.
Nebojí sa skúšať ani nové druhy. Aj tento rok jej už kvety pekne vyrástli.
Tento druh kvetov môže mať niekoľko lupeňov, ktoré sú rozložené do kruhu.
Každý z lupeňov sa ešte skladá z niekoľkých tenučkých lístočkov (znázornené
sú ako čiarky), ktoré sa postupne zväčšujú. Jozefínka by chcela kvety ukázať
aj svojim priateľom a rozhodla sa, že im ich nakreslí pomocou príkazov
Loga, aby si aj oni mohli vyskúšať aké zvlášte kvety môžu z tejto odrody
vyrásť.
Jednoduchší variant: Napíšte
príkaz, ktorý nakreslí kvet aký je na obrázku. Kvet má 7 lupeňov, každý
z nich má 23 lístočkov (lístočky sa od seba odchyľujú o 2°). Najmenší lístoček
je dlhý 16 a každý ďalší lístoček je o 5 dlhší.
Nezabudnite napísať príkaz start, ktorý zmaže plochu a nakreslí taký kvet aký je na obrázku. |
Naše malé mesto práve vybudovalo zoologickú
záhradu. Hoci je tam iba niekoľko zvierat (žirafa, bizón, tiger, hroch,
lev a klokan) už sme uvítali aj prvého návštevníka. Ten sa práve prechádza
po ZOO. A čo si o nej myslí? To by určite radi vedeli hlavne tí, ktorí
sa o zvieratá starajú...
Napíšte program, ktorý bude znázorňovať prechádzanie sa návštevníka po ZOO a zobrazovať, čo si myslí o jednotlivých zvieratách, prípadne ďalšie jeho názory na ZOO. Návštevník začína svoju púť v ľavom dolnom rohu zoologickej záhrady a chodí neustále po sivej ceste dokola. Keď na neho klikneme, v textovej ploche sa nám zobrazia jeho názory. Jednoduchší variant: Pri kliknutí na pohybujúceho sa panáčika sa vypíše jeden názor o niektorom zvierati (napr. že je spokoné) a dva názory alebo otázky návštevníka (napr. že je hladný alebo smädný). Zložitejší variant: Po kliknutí na panáčika sa zobrazia 3 náhodné vety. Prvá z nich bude názor o nejakom náhodne vybranom zvierati zo všetkých zvierat ZOO (návštevník sa o ňom náhodne vyjadrí, či je spokojné alebo nahnevané). Ďalšie dve vety budú názory alebo otázky návštevníka náhodne vybraté zo všetkých názorov v súbore nazory.txt. Obrázok ZOO nájdete v súbore zoo.bmp, obrázok návštevníka v súbore panacik.lgw. Názory a otázky návštevníka nájdete v textovom súbore nazory.txt. Pomôcka: na zobrazovanie do textovej plochy využite príkazy: pis, pripis, prípadne zobraz Nezabudnite napísať príkaz start, ktorý odštartuje pohyb návštevníka a funkčnosť celého projektu. |
Práve sme si kúpili nový byt a ideme
ho zariaďovať. Zatiaľ sme kúpili nábytok do obývačky – sedačku z troch
dielov, stôl, tri stoličky a televízor (spolu so stolíkom). Nevieme sa
však rozhodnúť, kde čo dať. Pomôžte nám.
Napíšte projekt, ktorý nám dovolí umiestňovať a otáčať jednotlivé kusy nábytku. Na ploche sa nachádza obrázok obývačky a v dolnej časti obrázky jednotlivých kusov nábytku. Keď klikneme na niektorý kus nábytku, zmení sa jeho farba na tmavšiu sivú – označí sa (využite napr. príkaz zmen.aktivnu.farbu). Tento kus nábytku môžeme potom ťahať po ploche a niekde umiestniť. Na ploche sa ďalej nachádza tlačidlo na otáčanie nábytku. Keď naň klikneme, nábytok, ktorý je označený sa otočí o 90° vpravo. Obrázok obývačky nájdete v súbore obyvacka.bmp. Obrázky jednotlivých kusov nábytku v súboroch sedacka1.lgw, sedacka2.lgw, sedacka3.lgw, stol.lgw, stolicka.lgw, telka.lgw, obrázok tlačidla na otáčanie v súbore otacaj.lgw. Nezabudnite napísať príkaz start,
ktorý zabezpečí umiestnenie všetkých kusov nábytku do dolnej časti plochy
a funkčnosť celého projektu.
|