Slnko
Nakreslite obrázok slnka.
Navrhnite príkaz start, ktorý nakreslí slnko s 9 lúčmi. Každý lúč sa skladá zo 7 štvorcov, pričom najväčší z nich má stranu veľkosti 30. |
Harry Potter
Napíšte projekt, ktorý bude zobrazovať let čarodejníka Harryho Pottera a iných čarodejníc a čarodejníkov na nočnej oblohe. Okrem toho nám Harry pomôže vyčarovať aj neviditeľný nápis. Najprv pripravte tmavomodrú nočnú oblohu s niekoľkými náhodne rozmiestnenými hviezdami. Na oblohe sa potom niekde objavia aspoň dvaja čarodejníci a Harry Potter. Všetci majú metly a lietajú po oblohe do nekonečna. Ak hráč stláča písmená na klávesnici (čarodejníci počas stláčania písmen stále lietajú) tak, že postupne vyťuká zaklínadlo Apparecium, v strede plochy sa objaví dovtedy neviditeľný nápis Harry Potter. Navrhnite príkaz start,
ktorý spustí celý projekt – náhodné rozmiestnenie hviezd, let čarodejníkov
donekonečna, zbieranie písmen od hráča (iba vtedy, keď ich hráč stláča)
a objavenie sa nápisu.
|
Hra 15
Napíšte projekt, ktorý umožní hrať jednému hráčovi hru s 15 hracími kameňmi, na ktorých sú zapísané čísla. Kamene sú uložené v štyroch radoch tak ako vidíme na obrázku. Na začiatku hry sú kamene pomiešané a niekde je voľné políčko. Úlohou hráča je posúvať susedné kamene voľného políčka na toto voľné políčko tak, aby po skončení hry nasledovali čísla na nich v správnom poradí. Dajú sa posúvať len kamene, ktoré susedia s prázdnym políčkom (v našom príklade na začiatku čísla 6, 9, 14 a 8). Tým, že hráč posunie kameň s číslom na prázdne miesto, na jeho pôvodnom mieste vznikne prázdne miesto, na ktoré sa potom môžu premiestňovať ďalšie kamene. Napr. ak posunie kameň 9, v nasledujúcom ťahu sa budú dať posunúť kamene 11, 10, 5 a 9. Na začiatku hry je potrebné kamene pomiešať a to tak, že počítač bude veľakrát simulovať posúvanie susedných kameňov na voľné políčko. Potom projekt pomocou šípiek dovolí hráčovi presúvať susedné kamene na voľné miesto a tak ich usporiadať podľa poradia. Keď budú všetky kamene na svojich miestach – čiže v prvom rade kamene 1, 2, 3, 4, v druhom 5, 6, 7, 8, v treťom 9, 10, 11, 12 a vo štvrtom 13, 14, 15 a voľné políčko, projekt skončí. Navrhnite príkaz start, ktorý kamene pomieša a umožní hrať hru pomocou šípiek na klávesnici. |
|