Ukážkové príklady 2. ročníka súťaže COLOGOBEŽKA
 
1.
Vytvor projekt zmurkaj.lgp, v ktorom sa bude pohybovať a od krajov Plochy odrážať lopta. Na Ploche nech sú umiestnené 2 korytnačky s obrázkom oko (s 2 fázami - otvorené a zatvorené). Keď lopta prejde cez niektoré oko, nech sa toto oko na chvíľu zatvorí - žmurkne. 
 


2.
Vytvor projekt kavovas.lgp, ktorý umožní predavačke predviesť nakupujúcim rôzne farby kávovej súpravy. Na Ploche nech sa nachádza 6 šálok a jeden džbán. Ďalej nech sa tam nachádza niekoľko farebných krúžkov – farieb, z ktorých si môže kupujúci vybrať. Program musí zabezpečovať kliknutie myšou na niektorú z farieb a prefarbenie kávovej súpravy na zvolenú farbu. 
 


3.
Napíš príkaz zapisovatel, ktorý do Plochy vypíše to, čo mu po bude slovách zadávať používateľ do Riadku. Pri programovaní nezabudni na medzeru medzi slovami. Na zistenie, aké široké je slovo v nastavenom fonte použi pripravenú operáciu sirka.slova. Operácia očakáva jeden vstup - slovo ktorého šírku má zistiť. Podobne je pripravená aj operácia vyska.riadku, ktorá udáva, aký vysoký je riadok v nastavenom fonte. Opäť má jeden vstup: môže ním byť jedno písmeno alebo slovo, ktorého výšku zistí. Po prekročení pravého okraja obrazovky začne príkaz písať do ďalšieho riadku.
a) Zmeň tvar korytnačky na obvyklý tvar textového kurzora.
Poznámka: Uvedené pripravené operácie nájdeš v projekte zapisuj.lgp.


4.
Vytvor projekt bublina.lgp, ktorý bude zobrazovať vyfúknutie a let bubliny. Na Ploche nech sa nachádza panáčik s bublifukom. Tento z neho vypúšťa bublinu. Projekt musí zobrazovať vyfúknutie bubliny a jej let nejakým smerom až za hranice obrazovky. 
a) Panáčik nech raz otočí hlavu vpravo, raz vľavo a bublina nech potom vyletí príslušným smerom. 
 


5.
Napíš projekt hybobr.lgp, ktorý bude zabezpečovať animáciu obrázka, na ktorý používateľ klikne. Obrázok sa animuje, až kým používateľ neklikne na niektorý iný z obrázkov.


6.
Napíš projekt vyberaj.lgp, v ktorom budú na páse chodiť predmety rôznej farby. Úlohou hráča bude vybrať tie, ktoré majú vopred zvolenú farbu. Farba, ktorú má hráč vyberať sa objaví nad pásom. Predmety na páse sa pomaly posúvajú. Keď predmet prejde na koniec pása alebo keď ho hráč správne vyberie, zmizne. 
a) Počítaj počet zle uhádnutých farieb. 
b) Počítaj počet dobrých (dobre zafarbených), ale spadnutých predmetov.