Úlohy školského kola 2. ročníka súťaže COLOGOBEŽKA
 
1. Nakresli tabuľku... 
Z výskumného ústavu, ktorý skúma správanie zajacov sme dostali požiadavku na nakreslenie tabuľky, do ktorej si výskumníci zapisujú svoje postrehy. Máme im dodať program, ktorý kreslí takéto tabuľky (na obrázku je časť stredu tabuľky) . 

Tabuľka má niekoľko riadkov. V hornom riadku tabuľky je zapísaný dátum kolmo na riadok tabuľky. Dni a mesiace, ktorých poradové číslo je menšie ako 10 sú zarovnané k bodke. Písmo na vypisovanie dátumu je Times New Roman veľkosti 12.

Jednoduchý variant: Napíš príkaz tabulka, ktorý nakreslí takúto tabuľku, šírku a výšku riadku si zvoľ ľubovoľnú, tabuľku vytvor pre niektorý mesiac v roku (napr. na január, ktorý má 31 dní - tabuľka bude mať 31 stĺpcov). 

Ťažší variant: Napíš príkaz tabulka s 5 vstupmi – výška riadku, šírka stĺpca, počet riadkov, počet stĺpcov a mesiac, na ktorý sa má tabuľka nakresliť. 

Riešenie

 
2. Pyramída z písmen 
Napíš projekt, v ktorom sa na obrazovke objaví bez písmena O slovo COLOGOBEZKA napísané nasledujúcim spôsobom:  
Potom sa v dolnej časti Plochy objaví písmeno O a bude vystupovať po schodoch, vytvorených z písmen C, O, L, O a G, na svoje miesto v napísanej pyramíde. Na jej vrchole sa zastaví. 
 
 Riešenie
 
3. Ježko zbiera jablká 
Prišla jeseň, väčšinu jabĺk zo stromu pozbierali ľudia, ale predsa na ňom zostalo niekoľko (aspoň jedno, najviac 10) jabĺčok, na ktoré si robí chuť ježko. Pomôžte mu, pozbierať ich. 
Na ploche sa nachádza strom s jablkami. Pod ním stále netrpezlivo chodí ježko (začne pod pravou časťou stromu, pomaly ide jedným smerom a keď už nie je pod stromom otočí sa do protismeru). Hráč zhadzuje ježkovi jablká pomocou myši. Klikne na jablko a jablko padá. Ak sa na tom mieste, kam dopadne nachádza ježko, jablko spadne ježkovi na pichliače. Ak ježko tam ježko nebude, jablko sa stratí. 
Ľahší variant: Keď spadne jablko ježkovi na pichliače, objaví sa v pravej časti obrazovky - v ježkovom brlôžku (jablká sa objavujú blízko seba na kope). Ak ešte zostali na strome nejaké jablká, ježko pokračuje v pôvodnom smere svojho pohybu.
 
Ťažší variant: Keď ježko chytí jablko na pichliače vyberie sa spolu s ním do svojho brlohu a tam ho nechá. 
Ak je na strome ešte nejaké jablko, príde opäť pod strom, chodí pod ním a čaká, kým mu spadne nejaké jablko. Jablká sa v ježkovom brlôžku ukladajú na vopred pri pravené miesta (na začiatku zobrazené rovnakým počtom sivých jabĺčok ako boli na začiatku na strome, keď ježko prinesie nové jablko uloží sa na voľné miesto). 
Hra končí, keď už na strome nezostalo žiadne jablko. 
Poznámka: Obrázky stromu, ježka a jablka nakresli čo najjednoduchšie, aby Ti pri programovaní nezabrali veľa času. 

Riešenie