|
Navrhnime jednoduchý projekt, ktorý bude zobrazovať povrch Zeme, na
ktorý dopadajú meteority.
Vloženie bitmapy do formulára Pozrite si pripravené obrázky Zem.bmp a Meteor.bmp. Do formuláru nového projektu vložte Image.
|
procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
begin Pozadie:=TBitmap.Create; Pozadie.LoadFromFile('Zem.bmp'); Meteor:=TBitmap.Create; Meteor.LoadFromFile('Meteor.bmp'); Meteor.TransparentColor:=clWhite; Meteor.Transparent:=True; randomize; mX:=random(Image1.Width); mY:=-30; end; |
Do formuláru vložte ešte Timer:
procedure TForm1.Timer1Timer(Sender: TObject);
begin Image1.Canvas.Draw(0,0,Pozadie); Image1.Canvas.Draw(mX,mY,Meteor); end; |
! Vyskúšajte projekt.
Rozhýbanie meteoru
Vytvorte premenné, podľa ktorých bude meteor meniť svoju X a Y súradnicu:
var
dX, dY:integer;
Ich inicializáciu doplňte do FormCreate
dX:=-2+random(7);
dY:=2+random(4);
Pohyb do Timer1Timer:
mX:=mX+dX;
mY:=mY+dY;
! Vyskúšajte projekt.
! Experimentujte s hodnotami dX, dY.
! Do projektu doplňte podmienku, pri ktorej
meteor zmizne, keď narazí na zemský povrch.
! Vytvorte viac meteoritov a zobrazujte
ich padanie na Zem.