Meteority
Navrhnime jednoduchý projekt, ktorý bude zobrazovať povrch Zeme, na ktorý dopadajú meteority.

Vloženie bitmapy do formulára

Pozrite si pripravené obrázky Zem.bmp a Meteor.bmp.

Do formuláru nového projektu vložte Image.
 
 

Vytvorte premenné, do ktorých priradíte bitmapy.
var
  Pozadie: TBitmap;
  Meteor: TBitmap;
Vo FormCreate vytvoríme bitmapy a priradíme do nich príslušné obrázky a zvolíme miesto, kde sa meteor vykreslí -- doplňte deklarácie pre mX a mY:
procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
begin
  Pozadie:=TBitmap.Create; Pozadie.LoadFromFile('Zem.bmp');
  Meteor:=TBitmap.Create; Meteor.LoadFromFile('Meteor.bmp');
  Meteor.TransparentColor:=clWhite;
  Meteor.Transparent:=True;
  randomize;
  mX:=random(Image1.Width);
  mY:=-30;
end;

Do formuláru vložte ešte Timer:
procedure TForm1.Timer1Timer(Sender: TObject);
begin
  Image1.Canvas.Draw(0,0,Pozadie);
  Image1.Canvas.Draw(mX,mY,Meteor);
end;

! Vyskúšajte projekt.

Rozhýbanie meteoru

Vytvorte premenné, podľa ktorých bude meteor meniť svoju X a Y súradnicu:
var
  dX, dY:integer;

Ich inicializáciu doplňte do FormCreate
  dX:=-2+random(7);
  dY:=2+random(4);

Pohyb do Timer1Timer:
  mX:=mX+dX;
  mY:=mY+dY;

! Vyskúšajte projekt.

! Experimentujte s hodnotami dX, dY.
! Do projektu doplňte podmienku, pri ktorej meteor zmizne, keď narazí na zemský povrch.
! Vytvorte viac meteoritov a zobrazujte ich padanie na Zem.
 



podľa progamu Ľubomíra Salanciho