|
k:=Kor.Create( x, y, uhol
);
špecálna konštrukcia na vytvorenie korytnačky
na pozícii x, y sa vytvorí korytnačka so smerom
uhol
pero je spustené a je čierne tenké
uhly sú v stupňoch 0..359 (môžu byť aj nie
celé čísla)
uhol 0 je na sever; ostatné uhly sa určujú
v smere otáčania hod. ručičiek
ani x a y nemusia byť celé čísla
Dopredu( dĺžka_kroku );
nemusí byť celé ani kladné číslo
Vpravo ( uhol );
Vlavo ( uhol );
ZmenSmer ( uhol );
korytnačka nastaví svoj smer na hodnotu uhol
Ph;
pero hore
Pd;
pero dole
ZmenXY( x, y );
ak je pero dole, tak sa kreslí čiara
ZmenFP( farba );
farebná konštanta (clBlack, clRed, clBlue, ...)
ako farba sa môže použiť aj konštrukcia RGB( číslo,
číslo, číslo ), kde čísla môžu byť <0,255>
ZmenHP( hrúbka );
ľubovoľné celé kladné číslo
Poznámka: nezabudnite, že všetky tieto príkazy sú korytnačie, teda pri ich volaní je potrebné písať pred ne meno premennej typu Kor
Grafická plocha