Korytnačie príkazy

k:=Kor.Create( x, y, uhol );
     špecálna konštrukcia na vytvorenie korytnačky
     na pozícii x, y sa vytvorí korytnačka so smerom uhol
     pero je spustené a je čierne tenké
     uhly sú v stupňoch 0..359 (môžu byť aj nie celé čísla)
     uhol 0 je na sever; ostatné uhly sa určujú v smere otáčania hod. ručičiek
     ani x a y nemusia byť celé čísla

Dopredu( dĺžka_kroku );
     nemusí byť celé ani kladné číslo
Vpravo ( uhol );
Vlavo ( uhol );
ZmenSmer ( uhol );
    korytnačka nastaví svoj smer na hodnotu uhol
Ph;
   pero hore
Pd;
  pero dole
ZmenXY( x, y );
     ak je pero dole, tak sa kreslí čiara
ZmenFP( farba );
    farebná konštanta (clBlack, clRed, clBlue, ...)
    ako farba sa môže použiť aj konštrukcia RGB( číslo, číslo, číslo ), kde čísla môžu byť <0,255>
ZmenHP( hrúbka );
     ľubovoľné celé kladné číslo

Poznámka: nezabudnite, že všetky tieto príkazy sú korytnačie, teda pri ich volaní je potrebné písať pred ne meno premennej typu Kor

Grafická plocha
 



Súbor vznikol na základe prednášok Andreja Blaha