logo

Programátorská súťaž v jazyku Python!
POZOR už v stredu 12. 2. 2020 !

V školskom roku 2019/20 sa pod záštitou konferencie PyCon SK v časti EduSummit bude konať 3. ročník súťaže v programovaní v jazyku Python. Súťaž je určená pre žiakov 8. a 9. ročníka ZŠ a 1. až 4. ročníka stredných škôl, resp. žiakov tercie až oktávy osemročných gymnázií. Súťažný deň: streda 12. 2. 2020.

Súťaž je určená najmä žiakom, ktorí majú záujem o programovanie v jazyku Python s využitím jeho grafických možností pomocou modulov turtle a tkinter.

Súťaž trvá 90 minút v súťaži sú 3 súťažné úlohy:

Pokyny pre organizovanie súťaže v šk. roku 2019/20

Programovací jazyk Python

Jazyk Python vznikol v roku 1989 a jeho autorom je Guido van Rossum. Je to interpretovaný jazyk, ktorý je vyvíjaný ako open source projekt. Jazyk Python je multiplatformový a v súčasnosti je veľmi rozšírený medzi profesionálnymi programátormi.

Viac sa o jazyku Python a jeho použití nájdete na wikipédii.

Materiály

Mészárosová E.: Python a korytnačia grafika - metodický materiál pre vyučovanie základov programovania pre gymnáziá (pre učiteľov)

Zošity pre žiakov a učiteľov na SŠ:

Typy úloh súťaže Python Cup

  1. Nakresli obrázok pomocou čiar. Poobzeraj sa okolo seba, nájdi nejaký zaujímavý predmet alebo vzor a navrhni funkcie (s využitím modulu turtle), ktoré ho nakreslia.
    Môžeš začať tým, že čiarami nakreslíš jednotlivé písmená svojho mena alebo že nakreslíš smajlíka.
  2. Navrhni program, v ktorom včielka vyletí z úľu, obletí všetky kvietky a vráti sa do úľa. Program vymysli tak, aby včielka nelietala vždy rovnako, ale aby obletela kvietky v rôznom poradí.
    Priprav jednu včielku a aspoň 3 kvietky.
  3. Poznáš nejakú zaujímavú hru, v ktorej sa napr. kliká? Skús si ju naprogramovať v jazyku Python.

Kontakt na organizátorov

Hlavný organizátor

Katedra didaktiky MFI
Fakulta matematiky, fyziky a informatiky
Univerzita Komenského v Bratislave

V prípade akýchkoľvek otázok nás kontaktujte na adrese PythonCup@gmail.com